Časová osa Dacia

Není to jen značka, ale i skutečný příběh.

Modrý Dacia Dokker - střešní lišty

1966

Vznik značky Dacia

Název značky Dacia pochází ze slova „Dácie“, což je země rumunských předků.

Posláním značky Dacia je vyrábět moderní, odolné rodinné vozy dostupné pro všechny.

1999

Dacia se stává značkou skupiny Renault.

Společnost Renault kupuje značku Dacia a radikálně modernizuje původní továrnu v Pitesti. Tím začíná nová éra kvality této značky. Nevlídné rumunské klima, špatný stav vozovek a velké vzdálenosti, které je nutné překonat při přejezdu Karpat jsou příčinou, proč musí být vozy extrémně spolehlivé.

Dacia Duster - Crossover
Dacia Sandero - exteriér sedanu

2004

Dacia představuje rodinný sedan Logan, ikonu nového pojetí značky.

Následující rok je svědkem překonání všech výrobních rekordů. Sérii následně v roce 2006 doplňuje vůz Logan MCV, v roce 2007 Logan Van. V roce 2008 pak vozy Logan Pick up a Sandero a v roce 2010 následně vůz Duster.

2012

Otevření nové továrny v Tangieru (Maroko).

V Tangeru (Maroko) je otevřena nová továrna v rámci rozšiřování výrobního sortimentu Dacia, kde spatřují světlo světa modely Lodgy, pěti nebo sedmimístné rodinné MPV, Dokker pro aktivní trávení volného času a také užitkové vozy Dokker Van.

Dacia Sandero Stepway - Exteriér
Dacia Lodgy - modrý vnější vzhled osobní dodávky

2016

Dacia fenoménem

Dacia představuje fenomén ve všech 44 zemích, kde se prodává a pokořila hranici 4 000 000 prodaných vozů v novodobé historii.

Dacia - hodnoty

Filozofie značky Dacia

Dacia v České republice

Dacia v České republice