Hybrid kombinuje konvenční benzinový motor s elektromotorem, který plní více funkcí.
full hybrid
Kombinace
1 spalovací motor
Multimódová automatická převodovka
1 samonabíjecí trakční baterie 280 V
Nabíjení baterie
Není třeba se připojovat do zásuvky, baterie se nabíjí sama za jízdy pomocí energie rekuperované při brzdění a zpomalování.
Elektromotor umožňuje 100% elektrickou jízdu a po zbytek času podporuje výkon spalovacího motoru.
Získanou energii také přeměňuje na elektřinu k nabíjení trakčního akumulátoru.
Multimódová převodovka automaticky přepíná mezi 3 jízdními režimy:
* V městském cyklu
mild hybrid
Kombinace
1 spalovací motor
1 startér-generátor
1 samonabíjecí 48V baterie pro použití na cestách
Nabíjení baterie
Není třeba se připojovat do zásuvky, baterie se nabíjí sama za jízdy pomocí energie rekuperované při brzdění a zpomalování.
Spalovací motor dostává přídavný točivý moment od startéru-generátoru, když je jízda energeticky nejnáročnější, například při rozjezdech nebo akceleraci.
Pomáhá také dobíjet 48V trakční baterii.
Až o 10 % nižší spotřeba paliva než u ekvivalentního benzinového motoru.
dvoupalivový mild-hybrid
Kombinace
1 spalovací motor
1 startér-generátor
1 samodobíjecí baterie
1 nádrž na LPG doplňující nádrž na benzin
Nabíjení baterie
Není třeba se připojovat do zásuvky, baterie se nabíjí sama za jízdy pomocí energie rekuperované při brzdění a zpomalování.
Vůz vždy startuje v benzinovém režimu a poté může přejít do režimu LPG.
Přepnutí se provádí automaticky nebo pomocí vyhrazeného tlačítka.
Spalovací motor dostává přídavný točivý moment od startéru-generátoru, když je jízda energeticky nejnáročnější, například při rozjezdech nebo akceleraci.
Pomáhá také dobíjet 48V trakční baterii.
* průměrná cena LPG v Evropě k 5. květnu 2025 činila 17,50 Kč/l oproti 34,08 Kč/l za benzín
dvoupalivový mild-hybrid
Kombinace
1 spalovací motor
1 startér-generátor
šestistupňová dvouspojková automatická převodovka
1 elektromotor s dvourychlostní převodovkou
1 nádrž na LPG doplňující nádrž na benzin
Nabíjení baterie
Není třeba se připojovat do zásuvky, baterie se nabíjí sama za jízdy pomocí energie rekuperované při brzdění a zpomalování.
Elektromotor umožňuje 100% elektrickou jízdu a po zbytek času podporuje výkon spalovacího motoru.
Získanou energii také přeměňuje na elektřinu k nabíjení trakčního akumulátoru.
Přepínání mezi benzinovým a LPG režimem se provádí automaticky nebo pomocí vyhrazeného tlačítka.
Ve verzi 4x4 nabízí volič pohonu kromě pádel na volantu pro řazení bez spojky také 5 režimů:
* průměrná cena LPG v Evropě k 5. květnu 2025 činila 17,50 Kč/l oproti 34,08 Kč/l za benzín
hybrid 155 | mild hybrid 140 | mild hybrid-G 140 | hybrid-G 150 4x4 | |
---|---|---|---|---|
Technologie | full hybrid | mild hybrid | mild hybrid | mild hybrid |
Palivo | Benzin + elektřina | Benzin + elektřina | Benzin + LPG + elektřina | Benzin + LPG + elektřina |
Jezděte 100% elektricky | Ano, 80 % jízdy ve městě na čistě elektrický pohon | Ne | Ne | Ano, 60 % jízdy ve městě na elektrický pohon |
Elektrická asistence spalovacímu motoru | Ano | Ano | Ano | Ano |
Stop & Start | Ano | Ano | Ano | Ano |
Nabíjení za chodu | Ano | Ano | Ano | Ano |
Elektrický start | Ano | Ne | Ne | Ano |
Úspory na spotřebě/spotřeba | Až o 40 % 1 nižší spotřeba | Až o 10 % 2 nižší spotřeba | Až 750 Kč3 na plnou nádrž | Až o 30 % 2 nižší provozní náklady |
Trakční kapacita | 1t | 1,5 t | 1,5 t | 1,5 t |
1V městském cyklu ve srovnání s ekvivalentním benzinovým motorem a v závislosti na podmínkách používání vozidla a jízdním stylu řidiče.
2V kombinovaném cyklu ve srovnání s ekvivalentním benzinovým motorem a v závislosti na podmínkách používání vozidla a jízdním stylu řidiče.
3 Průměrná cena LPG v Evropě k 5. květnu 2025 činila 17,50 Kč/l oproti 34,08 Kč/l za benzín
Na trakční baterii se poskytuje záruka 8 let nebo 160 000 km u hybridních motorů a 3 roky (bez omezení počtu najetých kilometrů) u baterií mild hybridních motorů.
Ano. Dojezd hybridního vozu je v závislosti na způsobu použití větší než u vozu se spalovacím motorem nebo elektromobilu, protože umožňuje střídat více zdrojů energie.
S motorem mild hybrid 140 má Bigster dojezd přes 780 km. S pohonnou jednotkou hybrid 155 dosahuje dojezdu více než 900 km a s pohonnou jednotkou mild hybrid-G 140 dokonce přes 1 400 km (kumulativní dojezd při použití nádrží na LPG i benzin).
Spočívá v mírné hybridizaci vozu, kdy elektromotor pomáhá spalovacímu motoru pouze při rozjezdu a akceleraci, aby se snížila spotřeba a zvýšil výkon.
V konkrétním případě hybridního pohonu hybrid-G 150 4x4 a jeho přídavného motoru umístěného na zadní nápravě umožňuje tento hybridní systém jezdit na elektrický pohon po 60 % času.
Nabízí tak flexibilnější a dynamičtější jízdu a zároveň úsporu paliva ve srovnání s ekvivalentním neelektrifikovaným benzinovým motorem.
Je to tak snadné! U baterií hybridních vozů (full hybrid nebo mild hybrid) nejsou potřeba žádné speciální konektory. Dobíjejí se automaticky za jízdy, když vůz brzdí nebo zpomaluje.