Jak to funguje?
Hybrid kombinuje konvenční benzinový motor s elektromotorem, který plní více funkcí.
full hybrid
Kombinace
1 spalovací motor
multimódová automatická převodovka
1 samonabíjecí trakční baterie 280 V
Nabíjení baterie
Není třeba se připojovat do zásuvky, baterie se nabíjí sama za jízdy pomocí energie rekuperované při brzdění a zpomalování.
Elektromotor umožňuje 100% elektrickou jízdu a po zbytek času podporuje výkon spalovacího motoru.
Získanou energii také přeměňuje na elektřinu k nabíjení trakčního akumulátoru.
Multimódová převodovka automaticky přepíná mezi 3 jízdními režimy:
* V městském cyklu
dvoupalivový mild hybrid
Kombinace
1 spalovací motor
1 startér-generátor
6stupňová dvouspojková automatická převodovka
1 elektromotor s dvourychlostní převodovkou
1 nádrž na LPG doplňující nádrž na benzin
Nabíjení baterie
Není třeba se připojovat do zásuvky, baterie se nabíjí sama za jízdy pomocí energie rekuperované při brzdění a zpomalování.
Elektromotor umožňuje 100% elektrickou jízdu a po zbytek času podporuje výkon spalovacího motoru.
Získanou energii také přeměňuje na elektřinu k nabíjení trakčního akumulátoru.
Přepínání mezi benzinovým a LPG režimem se provádí automaticky nebo na vyžádání pomocí speciálního tlačítka.
Ve verzi 4x4 nabízí volič pohonu kromě pádel pod volantem pro řazení bez spojky také 5 režimů:
* průměrná cena LPG v Evropě k 5. květnu 2025 činila 17,50 Kč/l oproti 34,08 Kč/l za benzín
mild hybrid
Kombinace
1 spalovací motor
1 startér-generátor
1 samonabíjecí 48V baterie pro použití na cestách
Nabíjení baterie
Není třeba se připojovat do zásuvky, baterie se nabíjí sama za jízdy pomocí energie rekuperované při brzdění a zpomalování.
Spalovací motor dostává přídavný točivý moment od startéru-generátoru, když je jízda energeticky nejnáročnější, například při rozjezdech nebo akceleraci.
Pomáhá také dobíjet 48V trakční baterii.
Až o 10 % nižší spotřeba paliva než u ekvivalentního benzinového motoru.
| mild hybrid 140 | hybrid 155 | hybrid-G 150 4x4 | |
|---|---|---|---|
| Technologie | mild hybrid | full hybrid | mild hybrid |
| Energie | Benzin + elektřina | Benzin + elektřina | Benzin + LPG + elektřina |
| Úspory na spotřebě/spotřeba | Až o 10 % 1 nižší spotřeba |
Až o 40 % 1 nižší spotřeba | Až o 30 % 2 nižší provozní náklady |
| Jezděte 100% elektricky | Ne | Ano, 80 % jízdy ve městě na čistě elektrický pohon | Ano, 60 % jízdy ve městě na elektrický pohon |
| Elektrická asistence spalovacímu motoru | Ano | Ano | Ano |
| Stop & Start | Ano | Ano | Ano |
| Nabíjení za jízdy | Ano | Ano | Ano |
| Elektrický start | Ne | Ano | Ano |
| trakční kapacita | 1,5 t | 1t | 1,5 t |
1V městském cyklu ve srovnání s ekvivalentním benzinovým motorem a v závislosti na podmínkách používání vozu a jízdním stylu řidiče.
2 průměrná cena LPG v Evropě k 5. květnu 2025 činila 17,50 Kč/l oproti 34,08 Kč/l za benzín
Na trakční baterii se poskytuje záruka 8 let nebo 160 000 km u hybridních motorů a 3 roky (bez omezení počtu najetých kilometrů) u baterií mild hybridních motorů.
Ano. Dojezd hybridního vozu je v závislosti na způsobu použití vyšší než u vozu se spalovacím motorem nebo elektromobilu, protože umožňuje střídat více zdrojů energie.
Spočívá v mírné hybridizaci vozu, kdy elektromotor pomáhá spalovacímu motoru pouze při rozjezdu a akceleraci, aby se snížila spotřeba a zvýšil výkon.
V konkrétním případě hybridního pohonu G 150 4x4 a jeho přídavného motoru umístěného na zadní nápravě umožňuje tento hybridní systém provoz na elektrický pohon po 60 % času.
Nabízí tak flexibilnější a dynamičtější jízdu a zároveň úsporu paliva ve srovnání s ekvivalentním neelektrickým benzinovým motorem.
Je to tak snadné! U baterií hybridních vozidel (full nebo mild-hybridních) nejsou potřeba žádné speciální konektory. Dobíjejí se automaticky za jízdy, když vůz brzdí nebo zpomaluje.