Jak to funguje?
Hybrid kombinuje konvenční benzinový motor s elektromotorem, který plní více funkcí.
Hybrid 140 – Full Hybrid
Složení
1 spalovací motor
2 elektromotory (generátor a motor)
1 samonabíjecí trakční baterie 200 V
Nabíjení baterie
Není třeba se připojovat do zásuvky, baterie se nabíjí sama za jízdy pomocí energie rekuperované při brzdění a zpomalování.
Hlavní elektromotor podporuje občasnou plně elektrickou jízdu a po zbytek času asistuje spalovacímu motoru.
Druhý motor přeměňuje získanou energii na elektřinu, která pohání a nabíjí baterii.
TCe 130 – MILD HYBRID
Složení
1 spalovací motor
1 elektromotor
1 samodobíjecí baterie
Nabíjení baterie
Není třeba se připojovat do zásuvky, baterie se nabíjí sama za jízdy pomocí energie rekuperované při brzdění a zpomalování.
Spalovací motor dostává přídavný točivý moment od startéru-generátoru, když je jízda energeticky nejnáročnější, například při rozjezdech nebo akceleraci.
Pomáhá také dobíjet 48V trakční baterii.
Až 10% úspora paliva a nižší emise CO2 ve srovnání s ekvivalentním benzínovým motorem.
TCe 130 | HYBRID 140 | |
---|---|---|
Technologie | Mild hybrid | Full Hybrid |
Snížení spotřeby paliva a emisí | až o 10 %* |
až o 40 %* |
Jezděte 100% elektricky | Ne | Ano, od 3 do 5 km* |
Elektrická asistence spalovacímu motoru | Ano | Ano |
Stop & Start | Ano | Ano |
Rekuperace elektřiny za jízdy | Ano | Ano |
Elektrický start | Ne | Ano |
* v porovnání s ekvivalentním benzínovým motorem a v závislosti na podmínkách použití a jízdním stylu
Na trakční baterii vašeho hybridního systému Duster se vztahuje záruka na 8 let nebo 160 000 km.
Ano. Dojezd hybridního vozu je v závislosti na způsobu použití větší než u vozu se spalovacím motorem nebo elektromobilu, protože umožňuje střídat více zdrojů energie.
S mild-hybridním pohonem modelu Duster nelze jezdit v plně elektrickém režimu.
Spočívá v mírné hybridizaci vozu, kdy elektromotor pomáhá spalovacímu motoru pouze při rozjezdu a akceleraci, aby se snížila spotřeba a zvýšil výkon.
Nabízí tak flexibilnější a dynamičtější jízdu a zároveň úsporu paliva ve srovnání s ekvivalentním neelektrifikovaným benzinovým motorem.
Je to tak snadné! U baterií hybridních vozidel (full nebo mild-hybridních) nejsou potřeba žádné speciální konektory. Dobíjejí se automaticky za jízdy, když vůz brzdí nebo zpomaluje.